Εκστρατεία ΣΑΝΠ & ΣΑΑΠ για τον «Φούρνο της Γειτονιάς»

Μία πρόσφατη έρευνα του ΟΟΣΑ σε σχέση με τα αρτοποιεία και την παραγωγή του ψωμιού έχει ανοίξει ένα τεράστιο ζήτημα για τον κλάδο, καθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει ήδη ξεκινήσει διεργασίες που αναμένεται να διαφοροποιήσουν σημαντικά τα μέχρι τώρα δεδομένα.

Με αφορμή αυτές τις εξελίξεις, η Συντεχνία Αρτοποιών Αθηνών Προαστίων και Περιχώρων(ΣΑΑΠ) σε συνεργασία με το Σωματείο Αρτοποιών Πειραιώς και Νήσων(ΣΑΝΠ) ξεκίνησαν μία σημαντική εκστρατεία, για να στηρίξουν τον «Φούρνο της Γειτονιάς».

Κύριο μέλημα της πρωτοβουλίας αυτής είναι να προβάλει τα οφέλη του χειροποίητου ψωμιού από φρέσκια ζύμη έναντι της κατεψυγμένης. Με βάση τις μέχρι τώρα αποφάσεις του Υπουργείου, το ψωμί από κατεψυγμένη ζύμη αναμένεται να φέρει την ονομασία του φρέσκου, γεγονός στο οποίο αντιτίθενται οι  αρτοποιοί με κύριο επιχείρημα το άκρως διαφορετικό τελικό προϊόν από άποψη ποιότητας, γεύσης και θρεπτικής αξίας.

Παράλληλα, το γεγονός ότι θα καταργηθεί το προκαθορισμένο βάρος πώλησης  αποτελεί ένα εξαιρετικά αρνητικό σημείο για τους αρτοποιούς, καθώς θα διαφοροποιήσει εντελώς τα μέχρι σήμερα δεδομένα. Η εφαρμογή μίας τέτοιας απόφασης θα σημάνει το τέλος μίας σταθερής τιμής πώλησης ανά βάρος, καθώς ο κάθε παραγωγός θα μπορεί να ορίσει κα τις δύο αυτές μεταβλητές κατά βούληση, δημιουργώντας μία ιδιαίτερα πολύπλοκη κατάσταση.

Επιπλέον, στα σχέδια του Υπουργείου είναι να ονομαστεί «Φούρνος» κάθε σημείο πώλησης ψωμιού, ανεξάρτητα από το είδος του και την παραγωγική διαδικασία που ακολουθεί. Έτσι, θα εξισωθούν οι παραδοσιακοί φούρνοι που παρέχουν καθημερινά φρέσκο ψωμί, με οποιοδήποτε κατάστημα που μπορεί να διαθέτει προς πώληση προϊόντα από κατεψυγμένη ζύμη.

Οι δύο φορείς καλούν όλους τους αρτοποιούς και λοιπούς ενδιαφερόμενους να στηρίξουν την εκστρατεία για τον  «Φούρνο της Γειτονιάς», ώστε να έρθει δυναμικά στο προσκήνιο η ζήτηση για φρέσκο και ποιοτικό ψωμί σε καθημερινή βάση και να μην εξομοιωθεί η τέχνη των παραδοσιακών αρτοποιείων με την εύκολη και υποδεέστερη λύση των προϊόντων από κατεψυγμένη ζύμη.

Στα πλαίσια της επικοινωνιακής τους καμπάνιας οι δύο φορείς έχουν δημιουργήσει και σχετική σελίδα στο facebook.

Σχολιάστε