Έχει φύλο το γιαούρτι;

Αρκετές εταιρείες γαλακτοκομικών στην Ευρώπη φαίνεται πως απαντούν καταφατικά στην ερώτηση γι’ αυτό και αποφάσισαν να μετατρέψουν την τάση για γιαούρτι σε «αντρική υπόθεση».

Είναι γεγονός ότι το γιαούρτι σε όλες τις μορφές έχει προκαλέσει μία ιδιόμορφη «τρέλα» σε πολλά μέρη του κόσμου. Στην Αμερική και σε πολλές χώρες της Ευρώπης ακούστηκε πάρα πολύ φέτος το «greek yogurt» και μάλιστα με πολύ  μεγάλο φανατικό κοινό. Και στην «πατρίδα» του, βέβαια, το γιαούρτι δεν πηγαίνει καθόλου πίσω, αφού μαγαζιά με   παγωμένα επιδόρπια και γλυκίσματα του είδους κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους τόσο στα νησιά, όσο και στις  μεγάλες πόλεις.

Για ποιο λόγο ξεκίνησε αυτή η λατρεία του γιαουρτιού δεν ξέρει κανείς, πάντως οι εταιρείες προσπαθούν να καινοτομούν συνεχώς, με αποτέλεσμα να βρίσκονται όλο και περισσότερα νέα προϊόντα στην αγορά.

Ανάμεσα στις εν λόγω καινοτομίες μία είναι αρκετά ιδιαίτερη. Διάφορες εταιρείες έκριναν ότι τα ήδη υπάρχοντα γιαούρτια απευθύνονται περισσότερο σε γυναίκες, γι’ αυτό θεώρησαν πως πρέπει να βγουν στην αγορά προϊόντα ειδικά σχεδιασμένα για άνδρες. Η γνωστή σε όλους Danone είναι μία από αυτές τις εταιρείες, καθώς ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία σειράς μόνο για άνδρες. Παράλληλα, η σειρά “Powerful Yogurt” ξεκίνησε την διαδρομή της από την Αμερική και πολύ σύντομα θα φτάσει και στην Αγγλία και την Ιρλανδία.

Η διαφορά εκ πρώτης όψεως είναι εμφανής, καθώς τα «ανδρικά» αυτά γιαούρτια έχουν λιτό και ταυτόχρονα έντονο σχεδιασμό, με τα σκούρα χρώματα να κυριαρχούν. Παράλληλα, οι διαφημιστικές καμπάνιες που τα συνοδεύουν είναι ξεκάθαρο ότι στοχεύουν σε άνδρες και κυρίως σε αυτούς που ασχολούνται με την φυσική τους κατάσταση. Όσο για το περιεχόμενο, ο διευθυντής της εταιρείας που παράγει το “Powerful Yogurt”, Carlos Ramirez, τονίζει ότι περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα, είναι πιο παχύρρευστο και με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, γι’ αυτό και είναι προορισμένο για άνδρες, ενδεχομένως κιόλας ως ένα γευστικό σνακ μετά από έντονη άσκηση.

Υπάρχει όμως ένα μεγάλο ζήτημα σε σχέση με το αν θα πρέπει να υπάρχει αυτός ο δυισμός σε σχέση με το φύλο στο marketing ενός συγκεκριμένου προϊόντος. Η αλήθεια είναι ότι μέσα από έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, όντως οι άνδρες φαίνεται ότι καταναλώνουν πολύ λιγότερο γιαούρτι απ’ ότι οι γυναίκες. Στην Αμερική μάλιστα, το 65% των γυναικών τρώει τακτικά γιαούρτι, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των ανδρών φτάνει το 41%. Αλλά και στην Ευρώπη υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ των φύλων, αφού στην Γαλλία οι γυναίκες τρώνε περισσότερο γιαούρτι από τους άνδρες.

Δεν είναι ξεκάθαρο, λοιπόν, εάν αυτό το φαινόμενο είναι απλά μία τακτική του marketing για την προσέλκυση μίας ακόμη ομάδας σε ένα προϊόν ή αν όντως ανταποκρίνεται σε μία πραγματική ανάγκη των ανδρών καταναλωτών, που χρειάζονται κάτι διαφορετικό από αυτό που υπάρχει σήμερα. Θα πρέπει απλά να φανεί στον χρόνο αν μιλάμε μόνο για μία τάση που θα εξαφανιστεί σύντομα ή εάν διαφοροποιούνται σταδιακά οι διατροφικές συνήθειες με τα νέα προϊόντα.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.