Μικρή η επιρροή των ετικετών στην πρόσοψη των προϊόντων

Νέα έρευνα με δεδομένα από Γερμανούς και Πολωνούς καταναλωτές δείχνουν ότι οι διατροφικές πληροφορίες που δίνονται στην μπροστινή όψη των προϊόντων έχουν πολύ μικρή επίδραση στην επιλογή του αγοραστή.

Οι ετικέτες στα τρόφιμα έχουν κινήσει πολύ το ενδιαφέρον τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και των εταιρειών που έχουν και το άμεσο όφελος. Τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς και μαζί διαφοροποιείται και η μορφή και το περιεχόμενό τους. Το αν, όμως, τελικά επηρεάζουν τις αγορές των καταναλωτών είναι ένα διαφορετικό ζήτημα.

Μία νέα έρευνα που διεξήγαγε ομάδα από τη Δανία επιχειρεί να διερευνήσει ποιες ακριβώς είναι οι προτιμήσεις και η αντίληψη των καταναλωτών. Το δείγμα που επέλεξαν να συμπεριλάβουν στην έρευνα αυτή ήταν 1.000 άτομα από τη Γερμανία και την Πολωνία στους οποίους έδωσαν αλμυρά και γλυκά σνακ με διαφοροποιημένες ετικέτες ως προς την εμφάνιση. Οι συμμετέχοντες αρχικά κλήθηκαν να κάνουν την επιλογή τους ανάμεσα σε δέκα προϊόντα και στην συνέχεια ανάμεσα σε είκοσι τα οποία ήταν κατά μέσο όρο πιο υγιεινά από την πρώτη ομάδα.

Με βάση τα αποτελέσματα που προέκυψαν φαίνεται ότι οι επιλογές που έκαναν ήταν πολύ πιο υγιεινές στην ομάδα των είκοσι προϊόντων, όπου είχαν και περισσότερες επιλογές, απ’ ότι στην πρώτη ομάδα των δέκα προϊόντων. Οι μελετητές δεν μπορούν να προσδιορίσουν επακριβώς τον λόγο για τον οποίο η μεγαλύτερη ποικιλία έδινε και πιο υγιεινά αποτελέσματα, όμως υποθέτουν ότι ίσως βοήθησε και ο επαναπροσδιορισμός του ενδιαφέροντός τους σε μία νέα ομάδα μόλις έλαβαν τα είκοσι νέα προϊόντα.

Όσο για τις ετικέτες αυτές καθ’ αυτές, παρατήρησαν ότι δεν διαδραμάτισαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επιλογή των καταναλωτών. Ακόμα και η διαφορετική εμφάνισή τους δεν έδωσε πολύ διαφορετικά αποτελέσματα, αφού τα κριτήρια των καταναλωτών ήταν άλλα. Βέβαια, όταν οι ίδιοι επιθυμούσαν να βρουν ξεκάθαρα το πιο υγιεινό προϊόν, μελέτησαν τις ετικέτες και σε ορισμένες περιπτώσεις βοήθησαν πολύ.

Συνολικά αυτό που ήταν σημαντικό για τους πιθανούς αγοραστές ήταν η γενικότερη αίσθηση που είχαν ότι ήταν υγιεινό το προϊόν. Βασικά στοιχεία για να κριθεί ένα προϊόν υγιεινό ήταν η χώρα προέλευσης, η κατηγορία του – αν είναι, δηλαδή, γλυκό ή αλμυρό – και η ομάδα από την οποία πρέπει να επιλεχθεί.

Τα αποτελέσματα, λοιπόν, δεν είναι ξεκάθαρα, αλλά φαίνεται ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ο καταναλωτής μπορεί να λειτουργεί μόνο με βάση την προτίμησή του και όχι διαβάζοντας την ετικέτα. Όμως, όσο κι αν η ομάδα τόνισε ότι δεν μπορεί να δώσει οριστική απάντηση στο αν οι ετικέτες στην πρόσοψη βοηθούν ή όχι στην επιλογή υγιεινών προϊόντων, φαίνεται ότι αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το δούμε στην πράξη και σε βάθος χρόνου για να είναι σίγουρα τα αποτελέσματα και βάσιμα τα συμπεράσματα.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.