fbpx

από | Οκτ 18, 2016 | Τεχνικά Θέματα

Οι πέντε πιο ισχυρές τάσεις στη σοκολάτα τη φετινή χρονιά

Οι λάτρεις της σοκολάτας την προτιμούν σκέτη! Για αυτούς που πραγματικά λατρεύουν τη σοκολάτα δεν υπάρχει καμία ανάγκη για γλυκαντικές προσθήκες ή αρωματικές ουσίες. Μπορούν εύκολα να χειριστούν απλά το κακάο και τη ζάχαρη μόνο. Αυτή είναι η πραγματική πρόκληση για αυτούς! Να δοκιμάζουν την ουσία του καθαρού κακάο χωρίς προσθήκες!

Υπάρχουν όμως και στιγμές που ακόμα οι πιο αδιάλλακτοι έχουν ανάγκη από μία πιο ήπια γεύση ή έναν ενδιαφέροντα και πρωτότυπο συνδυασμό. Δεν χρειάζεται να είναι για μια ειδική περίσταση. Οι λάτρεις της σοκολάτας δεν περιμένουν για ειδικές περιπτώσεις, τις δημιουργούν. Πρόθυμοι να δαπανήσουν αρκετά χρήματα για μία εκλεκτή σοκολάτα, δε θα δεχτούν καμία βαρετή ή απογοητευτική προσθήκη γεύσης.

Οι δημιουργοί της σοκολάτας και οι chocolatiers πρέπει πάντα να συνεχίζουν να μαγεύουν, να εκπλήσουν και να καινοτομούν. Η πίεση είναι πάρα πολύ μεγάλη! Δεν είναι η γλυκιά και εύκολη δουλειά που όλοι πιστεύουν. Αν παρακολουθούσαμε κάποια στατιστικά στοιχεία, θα μπορούσαμε να πούμε ότι μια νέα μάρκα σοκολάτας δημιουργείται κάθε μέρα στον κόσμο. Αυτό σημαίνει την ύπαρξη πολύ μεγάλου ανταγωνισμού. Οι εταιρείες σοκολάτας πρέπει να γνωρίζουν τι προσφέρουν στην αγορά. Δεν έχει σημασία πόσο περήφανοι είναι για τα προϊόντα τους, τα γευστικά γούστα των πελατών τους είναι οι τελικοί και πιο ισχυροί κριτές.

Η γεύση της σοκολάτας μπορεί να είναι ενδιαφέρουσα, να σας κάνει να αναρωτιέστε, να σας μπερδέψει, να σας εκπλήξει, αλλά πρέπει οπωσδήποτε να είναι ευχάριστη στον ουρανίσκο σας για να είναι επιτυχημένη.

Όταν πρόκειται για σοκολάτα με προστιθέμενες γεύσεις στο κακάο και τη ζάχαρη, οι επαγγελματίες της σοκολάτας υπαγορεύουν τους κανόνες. Στη συνέχεια, οι λάτρεις της σοκολάτας πρέπει να αποφασίσουν αν θα τις εγκρίνουν ή θα πρέπει να τις αλλάξουν. Έτσι γεννιούνται οι τάσεις στην αγορά.

Το 2015 οι κύριες τάσεις στις γεύσεις της σοκολάτας ήταν το τζίντζερ, η λεβάντα, ο εσπρέσσο, ο ιβίσκος και το θαλασσινό αλάτι.

Παρακάτω θα ανακαλύψουμε τις τάσεις της φετινής χρονιάς.

Οι μεγαλύτερες τάσεις στις γεύσεις της σοκολάτας για το 2016 βασίζονται σε φυσικά συστατικά.

1. Ασιατικά συστατικά – εξωτικά, ενδιαφέροντα, ως επί το πλείστον ξινά.

Τα υλικά που προέρχονται από την Ασία αποτελούν πρόκληση για τους επαγγελματίες της σοκολάτας. Πολλοί chocolatiers προσπαθούν να συμπεριλάβουν έντονες γεύσεις, όπως το wasabi και η σάλτσα σόγιας στις τρούφες και τα bonbons. Η καραμέλα είναι συχνά το κλειδί που τα δένει όλα καλά μαζί. Το πράσινο τσάι Matcha είναι επίσης άλλη μία δημοφιλής γεύση.

Το αποτέλεσμα είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα από τη συνηθισμένη, προβλέψιμη γλυκύτητα. Εταιρείες διάσημες για την πρωτοποριακή ματιά τους, όπως οι 5D Chocolates, Dancing Lion Chocolate and Chocolate Moderne  υιοθετούν ήδη πολλά συστατικά εμπνευσμένα από την ασιατική κουζίνα.

2. Βατόμουρο – φρουτώδες, φίνο, δροσερό.

Οι μπάρες σοκολάτας με κομμάτια βατόμουρου δεν είναι κάτι νέο στην αγορά, αλλά η τάση αυτή εκρήγνυται αυτές τις μέρες. Αυτή η γεύση όταν περιλαμβάνεται στη μαύρη σοκολάτα δίνει «θεϊκά» αποτελέσματα. Επίσης, συχνά συνοδεύεται από αρώματα ανθέων όπως το τριαντάφυλλο και η βιολέτα.
Μερικές εταιρείες όπως η TAZA Chocolate, χρησιμοποιούν το έλαιο βατόμουρου για ένα έντονο άρωμα. Άλλοι, όπως η Amano Chocolate, επιλέγουν τη σκόνη σμέουρων που δένει πολύ καλά με τη σοκολάτα. Κάποιοι άλλοι, όπως η V-Plantations, αποφασίζουν να κακομάθουν τους λάτρεις της σοκολάτας με κομματάκια από αποξηραμένα βατόμουρα. Όπως και να την προτιμάτε, η σοκολάτα με γεύση βατόμουρο φαίνεται ότι αρέσει σε όλους.

3. Κουρκούμι – πικάντικο και πολύχρωμο.

Τα ινδικά μπαχαρικά πλέον κυριαρχούν όχι μόνο στις κουζίνες, αλλά και στα εργαστήρια σοκολάτας. Επιπλέον, οι μπάρες σοκολάτας που περιλαμβάνουν υπερτροφές γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς μέρα με τη μέρα. Λαμβάνοντας υπόψη τις ευεργετικές του ιδιότητες, δεν αποτελεί καμία μεγάλη έκπληξη ότι το κουρκούμι γίνεται το αγαπημένο συστατικό για εταιρείες που επικεντρώνονται στην υγεία, όπως οι Yes Cacao and Rawclates.

Το κουρκούμι ταιριάζει απίστευτα καλά με τη μαύρη σοκολάτα, μερικές φορές δίνοντας στη μπάρα ένα κίτρινο χρώμα ανάλογα με την ποσότητα που χρησιμοποιείται. Ενώ χρησιμοποιείται κυρίως σε συνδυασμό με άλλα βότανα, η χαρακτηριστική γεύση του δεν περνά απαρατήρητη. Αν δεν έχετε δοκιμάσει το κουρκούμι στη σοκολάτα, οι πιθανότητες ότι θα εκπλαγείτε από μια πολύ ευχάριστη ανακάλυψη είναι πολλές.

4. Κάρδαμο – βότανο, εσπεριδοειδές, δυνατό.

Μετά τη βανίλια και το σαφράν, το κάρδαμο είναι το τρίτο πιο ακριβό μπαχαρικό του κόσμου. Ωστόσο, η τιμή του δε σταματάει τους επαγγελματίες της σοκολάτας από το να το μετατρέψουν σε μία ισχυρή τάση. Δημοφιλές τόσο στη μαύρη όσο και στη λευκή σοκολάτα, αυτό το βότανο έχει μια πολύ ιδιαίτερη γεύση που διχάζει τους καταναλωτές σε αυτούς που το λατρεύουν και εκείνους που το μισούν.

Μεταξύ εκείνων που τo αγαπούν, ανήκουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες σοκολάτας. Οι Zaabar, Rococo Chocolates και Rozsavologyi Csokolade έχουν δημιουργήσει πολύ επιτυχημένες μπάρες σοκολάτας με κάρδαμο. Πιθανώς μια γεύση που πολλοί άνθρωποι δεν έχουν συνηθίσει αλλά σίγουρα αξίζει να δοκιμάσουν.

5. Σύκα – λαστιχωτά, γλυκά, ζουμερά.

Ένα τέτοιο γλυκό φρούτο ταιριάζει απόλυτα με τη σοκολάτα και εταιρείες όπως οι Dick Taylor και Jcoco το γνωρίζουν καλά. Τα περισσότερες μάρκες.

Ακόμα κι αν αυτό ακούγεται εύκολος συνδυασμός, οι επαγγελματίες της σοκολάτας πρέπει να είναι προσεκτικοί με αυτό το συστατικό. Η ισορροπία μεταξύ των σύκων και της ζάχαρης πρέπει να είναι τέλεια, ώστε να αποφευχθεί η υπερβολή στη γλυκύτητα. Όταν γίνει σωστά, αυτός ο συνδυασμός δεν έχει κανένα πρόβλημα να γίνει αποδεκτός από τους καταναλωτές. Δεν μας κάνει εντύπωση που αυτή τάση είναι τόσο ισχυρή!

ΠΗΓΗ. https://thechocolatejournalist.com

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:

Fresh Bakery Team

Συντακτική Ομάδα

    ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ:

    Γραφτειτε στο newsletter μας:

    Εγγραφείτε στο Newsletter μας

    Αποκτήστε δωρεάν την ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού Αρτοποιός ΒΑΖ - Fresh Pastry
    Ταυτόχρονα θα λαμβάνετε newsletter για να ενημερώνεστε σχετικά με όλες τις εξελίξεις στην αρτοποιία - ζαχαροπλαστική.