Οι τάσεις στη σοκολάτα για το 2015

Ένα από τα αγαπημένα υλικά τόσο των παραγωγών όσο και των καταναλωτών, που σίγουρα θα «πρωταγωνιστήσει» στις προτιμήσεις και για τη νέα χρονιά, έχει ήδη αρχίσει να δείχνει τους τρόπους με τους οποίους θα κινηθεί στην παγκόσμια αγορά για το 2015, δίνοντας στους επαγγελματίες απαραίτητες πληροφορίες για την προετοιμασία τους.

Με το κλείσιμο της περασμένης χρονιάς ήρθαν και πάλι στο φως κάποιες προβλέψεις του 2011 για «εξαφάνιση» της σοκολάτας, οι οποίες παρουσίαζαν διάφορους παράγοντες ως αιτίες. Το ζήτημα που ανέκυψε έθεσε τη βιομηχανία και τους λάτρεις της σοκολάτας σε συναγερμό, καθώς μία τέτοια πιθανότητα θα είχε σημαντικό αντίκτυπο στη σημερινή αγορά. Απ’ότι φαίνεται, όμως, το 2014 δεν ήταν η χρονιά που έφερε το τέλος της σοκολάτας και παρόλο που κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει το μέλλον, προς το παρόν φαίνεται να κρατά γερά τη θέση της τόσο σε παραγωγικό όσο και σε καταναλωτικό επίπεδο.

Μπορεί ακόμα να βρισκόμαστε στο ξεκίνημα του νέου έτους, αλλά ήδη έχουν καταγραφεί ορισμένες τάσεις του προϊόντος αυτού, οι οποίες φαίνεται ότι θα συνεχιστούν για όλη τη χρονιά. Αλλαγές στη νομοθεσία και στο marketing είναι μερικά από τα στοιχεία που θα επηρεάσουν την αγορά τροφίμων του 2015, γι’αυτό κάθε επαγγελματίας που ασχολείται με το δημοφιλές αυτό υλικό χρειάζεται όσο περισσότερα εφόδια γίνεται για να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες απαιτήσεις και η αξιοποίηση των τάσεων είναι το καλύτερο πρώτο βήμα.

Ξεκάθαρες ετικέτες

Οι αλλαγές στον τομέα των ετικετών στα τρόφιμα έχουν ήδη ξεκινήσει και φυσικά η σοκολάτα δεν θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη. Με τους καταναλωτές να ενημερώνονται ολοένα και περισσότερο για τα προϊόντα που τρώνε, τα συστατικά που περιέχουν και ποια είναι αυτά που μπορούν να τους βλάψουν, η διαφάνεια εκ μέρους των εταιρειών και των παραγωγών είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Παράλληλα, η νέα ευρωπαϊκή διάταξη για τη σήμανση των τροφίμων που αναμένεται να εφαρμοστεί σύντομα, αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Λαμβάνοντας υπόψη τις μέχρι τώρα ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκή Ένωσης, η νέα διάταξη θα περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

• Υποχρεωτική αναγραφή των διατροφικών πληροφοριών σε επεξεργασμένα τρόφιμα.

• Υποχρεωτική σήμανση του τόπου προέλευσης στα προϊόντα κρέατος από πουλερικά, αρνί, κατσίκι και χοιρινό.

• Επισήμανση της ύπαρξης αλλεργιογόνων στα συστατικά π.χ. ξηροί καρποί ή γάλα.

• Βελτίωση της αναγνωσιμότητας ετικετών με ορισμό ελαχίστου μεγέθους κειμένου.

• Οι προϋποθέσεις για την αναγραφή πληροφοριών για τα αλλεργιογόνα περιλαμβάνουν και τα μη συσκευασμένα προϊόντα, όπως αυτά που πωλούνται σε εστιατόρια και καφετέριες.

Γίνεται κατανοητό, λοιπόν, το γεγονός ότι πλέον είναι μία συλλογική απαίτηση η ορθή και ξεκάθαρη πληροφόρηση του κοινού για όλα τα προϊόντα τροφίμων. Εν προκειμένω, η σοκολάτα επηρεάζεται σημαντικά, καθώς θα πρέπει να τονίζεται εάν εμπεριέχει αλλεργιογόνα, αλλά και από ποια ακριβώς συστατικά έχει δημιουργηθεί.

Σοκολατένια γλυκά στο σπίτι