issuu link

59. Ιούλιος – Αύγουστος 2011

Περίπου το ένα στα τέσσερα νοικοκυριά (27,2%) αγοράζει λιγότερο ψωμί, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της Marc, που παρουσιάζουμε αναλυτικά στο παρόν τεύχος και που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας. Ανάμεσα στις αιτίες αυτής της μείωσης, το 10% των καταναλωτών επικαλείται λόγους οικονομίας. Δηλαδή, έχουμε φτάσει πλέον στο σημείο, η ελληνική οικογένεια να περιορίζει ακόμα και το ψωμί που καταναλώνει, που είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο φθηνά τρόφιμα, προκειμένου να αντεπεξέλθει στην πρωτοφανή οικονομική κρίση που την πλήττει. Η κατάσταση βέβαια είναι πολύ χειρότερη όσον αφορά την εικόνα των επιχειρήσεων του κλάδου αρτοποιίας, καθώς περίπου τρεις στους τέσσερις αρτοποιούς δήλωσαν ότι ο τζίρος της επιχείρησής τους έχει υποστεί μείωση, ένας στους πέντε κάνει λόγο για στασιμότητα και μόλις το 3,4% κάνει λόγο για θετικό απολογισμό. Στο …γκρεμό έχουν κατρακυλήσει οι πωλήσεις άλλοτε δημοφιλών προϊόντων όπως τα κέικ, τα κριτσίνια, τα κουλούρια, τα σάντουιτς και τα σταφιδόψωμα, ή τα ειδικά ψωμιά (μαύρο, πολύσπορο κ.α.). Όσο για το μέλλον, οι δύο στους τρεις προβλέπουν περαιτέρω μείωση, ο ένας στους πέντε σταθεροποίηση και αύξηση μόλις το 3,9%. 

Η εικόνα που περιγράφει ανάγλυφα η έρευνα της ΟΑΕ για την κατάσταση που βιώνει η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων στο χώρο της αρτοποιίας είναι δραματική. Κατακόρυφη πτώση πωλήσεων, περιορισμός τζίρων, ψαλίδισμα κερδών και επέλαση ζημιών. Μπορεί να ψηφίζονται διάφορες “δραστικές” πολιτικές, εκπορευόμενες από τους λογής λογής δανειστές μας, ωστόσο το αποτέλεσμα που όλοι προσδοκούν δεν φαίνεται ορατό στον ορίζοντα. Και μάλλον, η έρευνα αποδεικνύει ότι ήρθε η ώρα που ο λαός μας θα πει το “ψωμί ψωμάκι”!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.