Το ημερολόγιο έγραφε 13 Δεκεμβρίου 1904, όταν ο Franco Marchioni, παιδί μεταναστών από την Ιταλία, εφηύρε την πρώτη μηχανική συσκευή που παρήγαγε χωνάκια παγωτού, μία εφεύρεση η οποία κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και έμελλε να αλλάξει για πάντα τις καλοκαιρινές μας συνήθειες. Στην Ελλάδα το παγωτό χωνάκι έγινε γνωστό μετά το 1934 με τη δημιουργία των πρώτων γαλακτοβιομηχανιών. Χαρακτηριστική εικόνα αυτής της περιόδου ήταν η περιπλάνηση των πλανόδιων παγωτατζήδων, οι οποίοι περιφέρονταν στις γειτονιές της χώρας και πουλούσαν παγωτό.

Για τους περισσότερους το παγωτό σημαίνει καλοκαίρι, ανεμελιά, απόλαυση, αναμνήσεις και συγκινήσεις. Κάτι που ο επαγγελματίας αρτοποιός-ζαχαροπλάστης οφείλει να έχει υπόψιν και να το προσφέρει απλόχερα στον καταναλωτή. Ειδικότερα κατά τους ζεστούς μήνες αποτελεί κορυφαία επιλογή μικρών και μεγάλων.

Ποιότητα και ποικιλία

Προϋπόθεση για ένα επιτυχημένο παγωτό είναι η ποιότητά του. Βασικό υλικό είναι το φρέσκο γάλα αφού προσδίδει στη γεύση και έχει διατροφική αξία. Ο επαγγελματίας είτε επιλέξει να επενδύσει στην τεχνογνωσία και τον εξοπλισμό που απαιτείται για να δημιουργήσει τις δικές του γεύσεις, είτε προτιμήσει να προμηθευτεί έτοιμο παγωτό από κάποιο πιστοποιημένο εργαστήριο, οφείλει να δώσει προσοχή στην ποιότητα του παγωτού και κατ’ επέκταση στην ασφάλεια του καταναλωτή, αναλογιζόμενος ότι είναι κάτι που προωθείται και σε παιδιά. Πέραν της ποιότητα βασικό ρόλο στην έξυπνη προώθησή του παίζει και η ποικιλία.

Ο καταναλωτής πρέπει να νιώθει ότι του δίνονται πολλές επιλογές ώστε να επιλέξει αυτό που ταιριάζει καλύτερα στις γεύσεις του. Και επειδή οι προτιμήσεις διαφέρουν είναι καλό να υπάρχουν γεύσεις για όλα τα γούστα. Φυσικά δεν είναι μόνο το χύμα παγωτό που πωλείται. Το παγωτό μπορεί να πωληθεί ως τούρτα, παγωτίνια, σοκολατάκια κλπ. Δε θα πρέπει να παραλείπονται και όλα εκείνα τα «αξεσουάρ» που συνοδεύουν ένα παγωτό και το κάνουν να πουλά ακόμα περισσότερο. Πρωτότυπα κυπελάκια και χωνάκια, ξηροί καρποί, τρούφα, σιρόπι, φρούτα κ.ά που ενισχύουν ακόμα περισσότερο την απήχησή του στο καταναλωτικό κοινό. Τέλος, πρόσβαση στο παγωτό θα πρέπει να έχουν και εκείνοι που δε μπορούν να καταναλώσουν ζάχαρη (όπως οι διαβητικοί) ή έχουν κάποια δυσανεξία ή αλλεργία. Το παγωτό έχει την πολυτέλεια να παρασκευαστεί με διάφορους τρόπους ώστε να μπορεί να μην αποτελεί απαγορευμένη απόλαυση για κανέναν.

Σωστός τεχνολογικός εξοπλισμός

Οι εταιρείες εξοπλισμού διαθέτουν πλέον μια ευρεία γκάμα προτάσεων και έτσι ο εκάστοτε επαγγελματίας μπορεί να βρει αυτό που ψάχνει και ανταποκρίνεται στις ανάγκες του. Πριν την τοποθέτηση παγωτού, καλό είναι να προηγηθεί μια λεπτομερής έρευνα αγοράς για την εύρεση του σωστού προμηθευτή αλλά και για το after sales service που εγγυάται.

Σε αυτό το τεύχος μπορείτε να βρείτε, μέσα από ένα εκτενές ρεπορτάζ, όλον εκείνο τον τεχνολογικό εξοπλισμό που θα σας βοηθήσει να συντηρήσετε με τον καλύτερο τρόπο αλλά και να αναδείξετε το παγωτό σας.

Επίσης θα βρείτε γευστικές προτάσεις για παγωτό για να είστε μέσα στις νέες τάσεις και να προσφέρετε στους πελάτες σας το καλύτερο που μπορείτε.

(Visited 33 times, 1 visits today)