Δυναμικό παρόν από το σύνολο του κλάδου της αρτοποιίας δόθηκε στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 2019, με πρωτοβουλία της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος και του περιοδικού Αρτοποιός – Βιοτεχνική Αρτοποιία & Ζαχαροπλαστική. Εκπρόσωποι σωματείων από όλη την Ελλάδα, καθώς και εταιρειών βρέθηκαν στο Athens Marriott Hotel και ανταλλάξαν απόψεις για την παρούσα κατάσταση αλλά και για το μέλλον του κλάδου.

Οι αρτοποιοί είναι όντως παρόντες στις νέες προκλήσεις. Αυτό έδειξε η μεγάλη συμμετοχή, αλλά και η εποικοδομητική συζήτηση, που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της πρώτης μεγάλης συνάντησης των εκπροσώπων του κλάδου, σε μια ημερίδα που σημαδεύτηκε από το κλίμα ομόνοιας και ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο.

Το καλωσόρισμα απηύθυνε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κ. Μιχάλης Μούσιος ευχαριστώντας τόσο τους συναδέλφους του αρτοποιούς όσο και τους εκπροσώπους των εταιρειών προϊόντων αρτοποιίας για την παρουσία τους στην ημερίδα, ως δείγμα εμπιστοσύνης προς την Ομοσπονδία και του κοινού πνεύματος συνεργασίας για τη βελτίωση του κλάδου.

Στην εισαγωγική αυτή ομιλία του, ο κ. Μούσιος τόνισε πως τα έντυπα μέσα αποτελούσαν και αποτελούν το μεγαλύτερα εργαλεία στα χέρια των αρτοποιών, προσφέροντας την πληροφόρηση και την προβολή που χρειάζεται η κάθε επιχείρηση για να επικοινωνήσει τα προϊόντα της. Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στην πολυετή πορεία του στο χώρο της αρτοποιίας και στην ηγεσία της Ομοσπονδίας, ο κ. Μούσιος σημείωσε πως μέχρι και πριν λίγα χρόνια, υπήρχαν αρτοποιοί δύο ταχυτήτων, στην Αθήνα και στην επαρχία, οι σημερινές συνθήκες, όμως, απαιτούν εγρήγορση, εξέλιξη και προσαρμογή στις ανάγκες της νέας πραγματικότητας. «Δε μπορούμε να ζούμε με τις αναμνήσεις του τι γινόταν κάποτε στα μαγαζιά μας», είπε χαρακτηριστικά. «Πρέπει να δούμε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές μας. Η βιομηχανία, το κατεψυγμένο ψωμί και οι αλυσίδες εξαπολύουν καθημερινά έναν ακήρυχτο πόλεμο με αθέμιτα μέσα. Για να επιβιώσουμε σαν επιχειρηματίες, πρέπει να παλέψουμε απέναντι σε αυτό τον πόλεμο».

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο κ. Γιώργος Σηφοστρατουδάκης, εκδότης του περιοδικού ΑΡΤΟΠΟΙΟΣ – ΒΑΖ, ο οποίος ευχαρίστησε την Ομοσπονδία για την εμπιστοσύνη που έδειξε επιλέγοντας το περιοδικό ΑΡΤΟΠΟΙΟΣ ως επίσημη έκδοσή της και κάλεσε τους εκπροσώπους των αρτοποιών να υποστηρίξουν τις κοινές ενέργειες για τη στήριξη του κλάδου.

Ακολούθησε η ομιλία του κ. Νίκου Λούλη, αντιπροέδρου του Συνδέσμου Αλευροβιομηχάνων, ο οποίος εξήρε τη σημασία της επιχειρηματικότητας ενός αρτοποιείου, αναγνωρίζοντας, πάντως, την πολυπλοκότητα της δουλειάς. Ο επιχειρηματίας αρτοποιός ασχολείται από τα οικονομικά και εργατικά ζητήματα της επιχείρησης μέχρι την παραγωγή και τον ίδιο τον καταναλωτή, οι καταναλωτές αλλάζουν και εξελίσσονται ραγδαία, επομένως ο αρτοποιός έχει μια ακόμη υποχρέωση: να επικοινωνεί μαζί τους.

Ο κ. Σταύρος Σεργιάτος, εκπρόσωπος της FEDIMA HELLAS, που βρέθηκε αμέσως μετά στο βήμα του ομιλητή, σχολίασε, μεταξύ άλλων, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για το προζυμένιο ψωμί, γεγονός που στηρίζει τα αρτοποιεία και δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για την ανάπτυξη της σχέσης εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές,. Ακολούθως, ο κ. Στέλιος Κανάκης, πρόεδρος του ΣΠΕΤ, τόνισε πως «το σημαντικότερο απ’όλα είναι να προσφέρουμε ποιότητα στον καταναλωτή» και πρότεινε τη δημιουργία μιας σχολής αρτοποιών, στην οποία οι νέοι θα εκπαιδεύονται σωστά για να βγουν στην αγορά ως σύγχρονοι αρτοποιοί, ενώ τον πρώτο κύκλο των ομιλιών έκλεισε ο κ. Γρηγόρης Κωνσταντινίδης, πρόεδρος της ΚΑΜΕΖΑ, λέγοντας πως η αβεβαιότητα είναι η λέξη που χαρακτηρίζει την ψυχολογία της αγοράς.

Το δεύτερο μέρος ξεκίνησε με τον πρόεδρο της ΟΑΕ, κ. Μούσιο να σχολιάζει και να ανταλλάσσει απόψεις με τους παρευρισκόμενους τόσο για την παρούσα κατάσταση στον κλάδο όσο και για τις δράσεις που πρέπει να γίνουν από όλους για την ανάπτυξή του, ενώ οι δύο τελευταίες ομιλίες βάφτηκαν με το χρώμα της ελπίδας για ένα πιο βιώσιμο επιχειρηματικό μέλλον. Ο κ. Γιάννης Τζαβλόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας UPGRADE και ο κ. Γιάννης Καλογεράκης, Εκπαιδευτής Στελεχών Επιχειρήσεων παρουσίασαν θεωρητικές αλλά και πρακτικές μεθόδους ανάπτυξης μιας επιχείρησης με γνώμονα το συμφέρον τόσο του ίδιου του αρτοποιού όσο και των συνεργατών του, των υπαλλήλων, αλλά και των καταναλωτών.

Τέλος, τα θετικά του σχόλια για την ημερίδα, τη νέα συνεργασία ΑΡΤΟΠΟΙΟΥ-ΒΑΖ καθώς και τις ευχές του για το 2019 εξέφρασε μέσω επιστολής του ο τ. Πρόεδρος ΟΑΕ, Ν. Νούσιας.

(Visited 124 times, 1 visits today)