αρτοποιοσ

53. Ιούλιος-Αύγουστος 2010

Μια δύσκολη εποχή περνά η χώρα και οι πολίτες της και όπως όλα δείχνουν, οι δύσκολες ημέρες θα γίνουν στο εγγύς μέλλον πιο αβίωτες για τους εργαζόμενους, τους συνταξιούχους και τους μικρομεσαίους επαγγελματίες, μετά την υπαγωγή της Ελλάδας στο περιβόητο μνημόνιο που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση με το ΔΝΤ και την ΕΕ.

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Δυστυχώς, οι μέχρι τώρα ανακοινώσεις και τα όποια νομοθετήματα έχουν προωθηθεί στη βουλή προς ψήφιση δείχνουν ότι το μέσο εισόδημα των χαμηλών και μεσαίων κοινωνικών στρωμάτων, που αποτελούν και τη συντριπτική πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας, θα υποστεί μια άνευ προηγούμενου μείωση, που πολλοί τη χαρακτηρίζουν και ως επιστροφή στις δεκαετίες του ’50 ή του ’60!

Η αύξηση του ΦΠΑ κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες, η εκτίναξη των τιμών των καυσίμων, που ειδικά για τον κλάδο αρτοποιίας αποτελεί μείζον ζήτημα, η στρόφιγγα των δανειοδοτήσεων που έχει κλείσει ερμητικά από τις τράπεζες, οι οποίες όμως το προηγούμενο διάστημα “επιδοτήθηκαν” με 28 δισ. ευρώ, όλα αυτά και πολλά άλλα, έχουν δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα στην αγορά και έχουν οδηγήσει σε μια σημαντική συρρίκνωση της κατανάλωσης προκαλώντας έκδηλη ανησυχία σε πολλούς κλάδους εργασίας.

Ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ κ. Δ. Ασημακόπουλος προέβλεψε “αύξηση της ανεργίας κατά τουλάχιστον 3 ποσοστιαίες μονάδες και “λουκέτα” σε τουλάχιστον 50.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις με χρονικό ορίζοντα τη μέση του 2011”, ενώ έκανε λόγο για “πτώση του τζίρου στην αγορά έως και κατά 60%”. Έθιξε όμως κι ένα ζήτημα που αξίζει να το δούμε πιο προσεκτικά: Το θέμα της ψυχολογίας του καταναλωτή, του εργαζόμενου, του επιχειρηματία, που χρειάζεται τόνωση, που απαιτεί μία ένεση αισιοδοξίας κι όχι άλλα μέτρα που διαρρηγνύουν τον κοινωνικό ιστό, διαλύουν όνειρα κι ελπίδες και σπέρνουν την απογοήτευση, καθιστώντας τους Έλληνες τον πιο απαισιόδοξο λαό στην Ευρωπαϊκή Ένωση…

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:

[logo-carousel id=logos]