αρτοποιοσ

55. Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2010

Η πρωτοκαθεδρία της βιοτεχνικής αρτοποιίας στην αγορά ψωμιού, η υψηλή προτίμηση που επιδεικνύουν οι καταναλωτές στα προϊόντα της, αλλά και η αυξανόμενη πίεση από τα σούπερ μάρκετ και το bake off είναι μερικά βασικά στοιχεία που ανέδειξε η πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Βιοτεχνικού Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που παρουσιάζεται αναλυτικά στο παρόν τεύχος, χρειάζεται να τα μελετήσουν καλά όλοι όσοι εμπλέκονται στην αγορά του κλάδου, καθώς μπορούν να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα. Ένα από αυτά, και ίσως το σημαντικότερο για τους βιοτέχνες αρτοποιούς, είναι η εντυπωσιακή αντοχή στις προτιμήσεις των καταναλωτών που επιδεικνύει ο “φούρνος της γειτονιάς”. Tο 76,5%, δηλαδή περίπου οι τρεις στους τέσσερις, προμηθεύονται το ψωμί τους από κάποιο αρτοποιείο, από πρατήριο άρτου το 12,3%, ενώ τάση ανόδου καταγράφεται στις πωλήσεις των σουπερμάρκετ. Ένα άλλο στοιχείο που αποτελεί πλεονέκτημα για το φούρνο της γειτονιάς, είναι η εμπιστοσύνη που επιδεικνύουν οι καταναλωτές στην ποιότητα των προϊόντων του, καθώς οκτώ στους δέκα εμπιστεύονται το φούρνο για ποιοτικές αγορές.

Τα παραπάνω σημαίνουν βαθιά εκτίμηση των καταναλωτών στο έργο και τις υπηρε σίες που προσφέρει η βιοτεχνική αρτοποιία στις τοπικές κοινωνίες κι αυτό είναι ένα ζήτημα που οφείλουν οι βιοτέχνες αρτοποιοί να το αξιοποιήσουν στο έπακρο. Είναι ατού και πλεονέκτημα να σε εμπιστεύεται η πλειοψηφία των καταναλωτών και να αναδεικνύουν το θέμα της ποιότητας που απολαμβάνουν από τους φούρνους ως πρώτιστο ζήτημα. Από τη μεριά τους οι επαγγελματίες αρτοποιοί πρέπει να προσαρμόσουν τις επιχειρήσεις τους στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, με μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων, με πιο φρέσκα και πιο ποιοτικά τελικά προϊόντα, με χρησιμοποίηση αγνών πρώτων υλών, και με διασφάλιση των κανόνων υγιεινής και ασφάλειας, με εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων και των καταστημάτων τους.

Όλα αυτά είναι αναγκαίο να γίνουν γοργά, διότι μπορεί να σουπερμάρκετ να παραμένουν ακόμα ο “φτωχός συγγενής” της αγοράς ψωμιού, με μικρά μερίδια, ωστόσο δεν θα πρέπει να υποτιμηθεί η σταθερή τάση ανόδου των μεριδίων που αποσπά χρόνο με το χρόνο από τη βιοτεχνική αρτοποιία, αξιοποιώντας τις νέες συνθήκες που χαρακτηρίζουν την εντατικοποιημένη ζωή, και την τάση για αγορά όλο και περισσότερων αγαθών και τροφίμων από ένα χώρο, εν προκειμένω τα σουπερμάρκετ…

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:

[logo-carousel id=logos]