αρτοποιοσ

58. Μάιος-Ιούνιος 2011

Ούτε οι μειωμένες τιμές, ούτε οι προσφορές κα οι γενικά καλύτερες φετινές τιμές, ούτε το όποιο δώρο Πάσχα έχει απομείνει στους Έλληνες καταναλωτές κατάφεραν να αλλάξουν την εικόνα της φετινής πασχαλινής αγοράς προς το καλύτερο έναντι της περσινής. Σύμφωνα με κάποια πρώτα στοιχεία του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου δείχνουν ότι ο μέσος όρος του πασχαλινού τζίρου μειώθηκε και φέτος κατά ποσοστό 15%, σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2010, ο οποίος είχε παρουσιάσει μείωση κατά 7%.

ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

Πιο αναλυτικά, ο τζίρος στα είδη διατροφής μειώθηκε περαιτέρω από 5,5% πέρυσι στο -11% φέτος, ενώ στα οικιακά είδη από -13% πέρυσι στο -20% φέτος. Η ένδυση και η υπόδηση κατέγραψε για άλλη μια φορά τη μεγαλύτερη μείωση από -11% πέρυσι, στο -25% φέτος. Τέλος, στα είδη δώρων και παραδοσιακών αγαθών, όπως λαμπάδες και παιχνίδια, καταγράφεται μικρότερη μείωση (-10%), σε σύγκριση πάντα με την περσινή, επίσης φτωχή, πασχαλινή περίοδο.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, “τα μόνα θετικά στοιχεία της πασχαλινής περιόδου που μπορούμε να ξεχωρίσουμε είναι ότι το πασχαλινό τραπέζι ήταν φέτος κατά 4-5% φθηνότερο από πέρυσι και καταναλώθηκαν περισσότερα εγχώρια προϊόντα, παρά την αύξηση του κόστους της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής”, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι οι καθιερωμένοι έλεγχοι, από το χωράφι ως το ράφι, έδειξαν ότι φέτος παρατηρήθηκαν λιγότερα περιστατικά παραβατικότητας στην ελληνική αγορά.

Ωστόσο, τα “πάθη” της ελληνικής αγοράς τροφίμων και γενικότερα του εμπορίου για πόσο θα συνεχιστούν ακόμα; Η πολυπόθητη “ανάσταση” που όλοι προσδοκούν πόσο μακριά είναι; Θα διορθωθούν τα μυριάδες κακώς κείμενα στο ελληνικό κράτος, θα ανακουφιστούν επιτέλους τα μόνιμα θύματα αυτής της πρωτοφανούς ύφεσης, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι μισθωτοί;

Ερωτήματα που ζητούν απάντηση άμεσα. Αλλά τα συγκριτικά στοιχεία της ελληνικής οικονομίας από την αντίστοιχη περσινή πασχαλινή περίοδο δε δείχνουν άμεσα διέξοδο από το τούνελ της ύφεσης. Φέτος καταγράφεται περαιτέρω μείωση του ΑΕΠ κατά 4,5% έναντι 2% πέρυσι. Η ιδιωτική κατανάλωση παρουσιάζει ανάλογη μείωση με το ΑΕΠ στο 4,5 φέτος από 2,2% πέρυσι, ενώ και η αγοραστική αδυναμία στα ελληνικά νοικοκυριά χτυπάει κόκκινο.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ:

[logo-carousel id=logos]