Ο μύθος λέει ότι κάπου στο Χαλάνδρι, υπάρχει ένα creative cake shop, το οποίο μαγεύει με τα cake του όποιον τα δοκιμάσει. Άνθρωποι που το επισκέπτονται φεύγουν από εκεί σαν υπνωτισμένοι, κρατώντας κουτιά και κάνοντας έναν ήχο με το στόμα τους που ακούγεται σαν… mok-po. Υπεύθυνες γι’ αυτό είναι η Μαρία και η Δανάη… που αν δεν είχαν την απίθανη ιδέα για ένα τέτοιο κατάστημα, δε θα ξέραμε πως ένα cake πρέπει πραγματικά να είναι, για να συγκινεί το μυαλό και τη γεύση μας. mokpo όπως cake. Και δεν είναι μύθος!

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς. Πώς ξεκίνησε η αρχική ιδέα του mokpo και ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από αυτό;

Η ιδέα του mokpo είναι να δημιουργούμε προϊόντα που καταφέρνουν να συνδυάζουν την αισθητική με τη γεύση. Η τούρτα αναδεικνύεται σε σχεδιαστικό αντικείμενο και η γεύση της καλείται να είναι αντάξια του ιδιαίτερου design και αντίστροφα. Στόχος είναι η εμπειρία του προϊόντος ταυτόχρονα να ικανοποιεί την όραση, γεύση, όσφρηση.

Τι μπορεί να δει και να γευτεί κάποιος στο mokpo;

Το βασικό προϊόν που παράγει το mokpo είναι τούρτες, οι οποίες δανείζονται την αμερικάνικη τεχνοτροπία, δηλαδή στρώσεις cake και κρέμας. Παρότι χρησιμοποιούμε την αμερικάνικη τεχνοτροπία δεν επιλέγουμε και τα αντίστοιχα υλικά π.χ βουτυρόκρεμα. Η γεύση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την κουλτούρα και τον πολιτισμό. Ένα προϊόν το οποίο είναι δημοφιλές στην Αμερική ή στην Αυστραλία δε σημαίνει πως ταιριάζει και στην ελληνική ιδιοσυγκρασία. Στόχος μας λοιπόν είναι να δημιουργήσουμε γεύσεις και να προσαρμόσουμε τα προϊόντα και τις συνταγές, ώστε να ταιριάζουν στις δικές μας συνθήκες.

Στο κατάστημά μας κανείς μπορεί να βρει, εκτός από τις τούρτες, κεράσματα και προϊόντα με βάση το cake όπως: cupcakes, mini cakes, trifle cakes, chessecake, cake pops, cookie cakes, μπισκότα, cookies και brownies.

Τι είναι αυτό που κάνει τις δημιουργίες σας μοναδικές;

Θεωρούμε ότι η δουλειά μας ξεχωρίζει σε δύο τομείς. Ο πρώτος είναι ότι το προϊόν συνδυάζει αισθητική και γεύση και το αποτέλεσμα αποτελεί μια σύνθεση μοναδική και εξατομικευμενη. Ο δεύτερος είναι η υψηλή ποιότητα στις πρώτες ύλες που επιλέγουμε. Αρνούμαστε να δουλέψουμε με έτοιμα μείγματα και τα γλυκά μας παρασκευάζονται σε όλα τα στάδια στο δικό μας εργαστήριο, το οποίο φιλοξενείται μέσα στο κατάστημα.

Ακολουθείτε κάποιες παραδοσιακές συνταγές στην παρασκευή των γλυκών σας;

Δεν ακολουθούμε παραδοσιακές συνταγές αλλά ψήνουμε αμερικάνικα κέικς, φτιάχνουμε αγγλικό lemon curd, χρησιμοποιούμε ιταλικό μασκαρπόνε και φτιάχνουμε μαρμελάδα μανταρίνι της γιαγιάς μας. Υπάρχει όμως αρκετό καιρό σαν σκέψη να συνδυάσουμε το παραδοσιακό με το μοντέρνο και είναι κάτι που βρίσκεται στα σχέδιά μας.

Σε ποιους απευθύνονται τα προϊόντα σας;

Τα προϊόντα μας απευθύνονται σε όλους και θεωρούμε πως το κόστος τους είναι απόλυτα προσιτό. Αποτελούν μια ωραία ιδέα για δώρο, είναι ένα μοναδικό γλυκό για να παρουσιαστεί και για να αναδείξει ένα τραπέζι ή μπουφέ. Κυρίως όμως είναι εξατομικευμένο και ο καθένας μπορεί να συνδεθεί με αυτό για μια ξεχωριστή περίσταση ή να δημιουργήσει μια μοναδική εμπειρία. Είναι ένα προϊόν που αγοράζεται από τον καταναλωτή με αγάπη για αυτούς που θέλει να το μοιραστεί. Μπορεί να είναι ένα γλυκό αλλά εμπερικλείει πολλά περισσότερα σαν χειρονομία από αυτόν που το επιλέγει.

Πως βλέπετε την τάση των καταναλωτών στην Ελλάδα να επιλέγουν να αγοράζουν γλυκά; Έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια;

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλη προβολή του φαγητού και έχει ως αποτέλεσμα την καλλιέργεια του κοινού τόσο σε εκλεπτυσμένες γεύσεις, δυσεύρετα υλικά και ακόμα και στην παρουσίασή του. Αυτό το γεγονός έχει άμεση επίπτωση και στον τομέα του γλυκού. Ο καταναλωτής είναι περισσότερο ενημερωμένος και συγκεκριμένος στο τι είναι αυτό που ζητάει και πως αυτό θα του παρουσιαστεί. Έχει λοιπόν αυξηθεί η ζήτηση και το ενδιαφέρον αλλά έχει ταυτόχρονα εξειδικευτεί, κάνοντας την αγορά πολύ πιο συγκεκριμένη.

Ο ανταγωνισμός που υπάρχει στην αγορά είναι μεγάλος. Πως επιβιώνετε και πετυχαίνετε σε ένα τέτοιο περιβάλλον;

Ο ανταγωνισμός στην αγορά είναι μεγάλος αλλά ποτέ δε θεωρούμε ότι αποτελεί εμπόδιο. Ο κάθε δημιουργός και επιχειρηματίας διαγράφει τη δική του πορεία. Αν η ιδέα του είναι αυθεντική και σωστά δομημένη βρίσκει αυτόματα το δικό του χώρο μέσα στον ήδη υπάρχοντα χάρτη. Η δυσκολία και ο αγώνας επιβίωσης δεν έχει να κάνει με τις υπόλοιπες επιχειρήσεις αλλά με τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές συνθήκες μέσα στις οποίες καλούμαστε να υπάρχουμε και να διατηρούμαστε. Δυστυχώς είναι ανύπαρκτες οι δομές για να υποστηριχτούν επιχειρήσεις σαν τη δική μας και η επιβίωση έγκειται καθαρά σε προσωπική εργασία, χρόνο και υπομονή.

Ποια είναι τα απαραίτητα στοιχεία που πρέπει να έχει μία επιχείρηση για να πετύχει και να ξεχωρίσει;

Το κοινό πλέον είναι ενημερωμένο και συγκεκριμένο στο τι αναζητεί. Τα social media κατακλύζονται από φωτογραφίες φαγητών, γλυκών και περίτεχνων στησιμάτων. Ο καταναλωτής δύσκολα πλέον μπορεί να εντυπωσιαστεί, έχοντας δει τόση πληροφορία. Οπότε, μια επιχείρηση πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένη για τις διεθνείς τάσεις, γιατί σε αυτό το επίπεδο καλείται να ικανοποιήσει τον καταναλωτή.

Ακόμα πρέπει να είναι αυστηροί και επιλεκτικοί με τις πρώτες ύλες που χρησιμοποιούν. Λόγω των οικονομικών δυσκολιών υπάρχει η τάση στις επιχειρήσεις να ρίχνουν την ποιότητα των πρώτων υλών. Αυτό θα ανακουφίσει την επιχείρηση άμεσα αλλά βραχυπρόθεσμα θα είναι βαρύτερο το αντίκτυπο που θα αφήσει. Είναι σημαντικό ακόμη ο χαρακτήρας της επιχείρησης να διαφαίνεται μέσα από τα προϊόντα της αλλά ταυτόχρονα μέσα και από το υπόλοιπο στήσιμό της, το φυσικό κατάστημα, τη διαδικτυακή ταυτότητα, τη συσκευασία κλπ. Τέλος, το πιο σημαντικό είναι ο καθένας να είναι αυθεντικός στην ιδέα του και να δείχνει εμπιστοσύνη στους συνεργάτες που επιλέγει.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για εσάς, ως επιχείρηση στην ελληνική αγορά;

Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να καταφέρνουμε να είμαστε εμπορικοί για να μπορούμε να επιβιώσουμε αλλά ταυτόχρονα να μη χάνουμε την έμπνευση και το ενδιαφέρον για πειραματισμό. Ο φόρτος εργασίας και η γραμμή παραγωγής αποτελούν ρουτίνα και είναι αρκετά δύσκολο να μπορεί κανείς μέσα σε αυτό να βρίσκει το χρόνο για αναζήτηση νέων ιδεών.

Ποιοι είναι οι επιχειρηματικοί σας στόχοι για το μέλλον;

Στόχος μας είναι να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε signature cakes, δηλαδή τούρτες που αμέσως κάποιος θα αναγνωρίζει ότι είναι mokpo, σε επίπεδο που σχεδιαστικά να καλύπτουν όλα τα γούστα και τις ειδικές περιστάσεις. Θα θέλαμε να δούμε το mokpo να μεγαλώνει και υπάρχει και σε άλλες περιοχές της Αθήνας και όχι μόνο.

*Τη συνέντευξη έδωσε αποκλειστικά στο περιοδικό ΑΡΤΟΠΟΙΟΣ-ΒΑΖ, η Μαρία Βαρελά, συνιδιοκτήτρια του mokpo Creative Cakes

mokpo Creative Cakes: Λεωφ. Βασιλέως Γεωργίου B 8, Χαλάνδρι 152 33
www.mokpo.gr

(Visited 32 times, 1 visits today)