Οι μικρές και ελαφριές συσκευασίες στα σνακ και στα προϊόντα αρτοποιΐας είναι πιο οικονομικές και άρα πιο προσιτές και πιο εύχρηστες για τους τελικούς καταναλωτές, σύμφωνα με το Euromonitor International. Όπως επισημαίνεται, οι μικρότερες συσκευασίες είναι περισσότερο σύμφωνες με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των καταναλωτών, ιδίως στις Ευρωπαϊκές αγορές.

Οι μικρές και εύκαμπτες συσκευασίες, μονής δόσης, είναι πολύ πιο προσιτές όσον αφορά στην τιμή τους και αυτό τους δίνει πολύ μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με τις μεγαλύτερες συσκευασίες, δεδομένου ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στις περισσότερες αγορές της δυτικής Ευρώπης έχουν μειωθεί σημαντικά τα τελευταία 3 χρόνια.

Σύμφωνα με το Euromonitor International, το αίτημα για μικρότερες συσκευασίες θα συνεχίσει να υπάρχει και τα επόμενα χρόνια, λόγω της οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη και της κυρίαρχης τάσης των καταναλωτών για μείωση των αποβλήτων.

Έξυπνη μεταφορά

Οι μικρότρες εκδοχές των καταναλωτικών προϊόντων με βάρος λιγότερο από 100 γρ., δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να τα απολαύσει πιο εύκολα και γρήγορα, σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ελεύθερου χρόνου και την πίεση της καθημερινότητας.
Για παράδειγμα, οι καταναλωτές δείχνουν μία ιδιαίτερη προτίμηση στα ελαφριά σνακ που μεταφέρονται εύκολα στο χώρο εργασίας τους και μπορούν έτσι να τα καταναλώσουν στα διαλείμματά τους.

Αυτό είναι ένα στοιχείο που αξιοποιείται από τους κατασκευαστές οι οποίοι δημιουργούν «έξυπνες» συσκευασίες που βοηθούν τους καταναλωτές να xρησιμοποιούν με περισσότερη άνεση τα προϊόντα, όχι μόνο εκτός σπιτιού αλλά και κατ’οίκον. Για παράδειγμα, κατασκευάζουν νέους τρόπους κλεισίματος της συσκευασίας, διευκολύνοντας τον καταναλωτή στη μεταφορά και την κατανάλωση των προϊόντων εκτός σπιτιού, ακόμα και αν αυτά έχουν ήδη χρησιμοποηθεί.

Εύκαμπτες, πλαστικές ή χάρτινες συσκευασίες;

Αν και οι εύκαμπτες συσκευασίες έχουν κερδίσει έδαφος τον τελευταίο καιρό στα αρτοσκευάσματα και τα σνακ, το πλαστικό, αλλά και το χαρτόνι αντίστοιχα, έχουν επιδείξει κάποια σχετική ισχύ.
Το εύκαμπτο πλαστικό δέχεται μεγάλο ανταγωνισμό από το χαρτόνι το οποίο μπορεί να διπλώνεται και προσφέρει καλύτερη ποιότητα, αλλά και από το λεπτό πλαστικό το οποίο στοχεύει να προσφέρει προϊόντα που μπορεί ο καταναλωτής να μοιραστεί πιο εύκολα, ειδικά μεταξύ του νεανικού κοινού.
Όσο για το ποιο είναι το πιο υποσχόμενο μελλοντικά υλικό για τις μικρές συσκευασίες, αυτό διαφοροποιείται ανάλογα με την κατηγορία των προϊόντων. Για παράδειγμα, στην αρτοποιΐα και στα σνακ, οι εύκαμπτες συσκευασίες θα συνεχίσουν να κυριαρχούν καθώς η τάση θα εξακολουθήσει να είναι η κατανάλωση φαγητού «στο χέρι».

Στα μπισκότα αντίστοιχα, το χαρτόνι θα παραμείνει το πρωτεύον υλικό στη συσκευασία. Οι «σακούλες» θα συνεχίσουν να προτιμούνται για τα μεγαλύτερα μεγέθη παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα να μοιραστεί το περιεχόμενό τους πιο εύκολα. Άλλες μορφές συσκευασίας που έχουν σκοπό να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των προϊόντων και θα κάνουν την εμφάνισή τους στο μέλλον είναι αυτές που μπορούν να μπουν στο φούρνο μικροκυμμάτων, κατασκευασμένες από λεπτό πλαστικό και περιέχουν, για παράδειγμα, δημητριακά για πρωινό.

Η συσκευασία στην αρτοποιΐα

Σύμφωνα με τον Andrew Streeter, διευθυντή της CPS International, η αρτοποιΐα και ο χώρος των σνακ, πρέπει να έχουν πιο δημιουργικό πνεύμα όσον αφορά τη συσκευασία. Η αρτοποιΐα δίνει ιδιαίτερη προσοχή στην προστασία των προϊόντων αλλά οι συσκευασίες της δεν παρουσιάζουν ευκολία στο άνοιγμα – κλείσιμό τους, δε διατηρούν τη φρεσκάδα των σκευασμάτων και δεν καλύπτουν τις καταναλωτικές τάσεις για γρήγορο φαγητό «στο χέρι».

Ένα καλό παράδειγμα θα ήταν οι βαλβίδες συσκευασίας που χρησιμοποιούνται στον καφέ, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και στο ψωμί, προσφέροντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να απολαύσουν περισσότερο τη γεύση, το άρωμα ή και την τραγανή υφή του. Οι αρτοποιοί θα πρέπει να κατανοήσουν πως η συσκευασία έχει να κάνει όχι μόνο με τη φύλαξη και την προστασία αλλά είναι και το όχημα για την αύξηση της αξίας των αρτοσκευασμάτων. Η νέα αυτή τάση δεν έχει να κάνει με το να δημιουργηθούν πιο ευφάνταστα και πολυτελή προϊόντα, αλλά στοχεύει στην πραγματική διατήρηση της ποιότητας και της θρεπτικής αξίας του ψωμιού και των λοιπών σκευασμάτων αρτοποιΐας.

Ήδη κάποιες εταιρίες στην Ιαπωνία δημιούργησαν πλαστικές συσκευασίες που κλείνουν και ξανα-ανοίγουν εύκολα, αλλά τέτοιες καινοτόμες κινήσεις είναι ελάχιστες παγκοσμίως. Η πρόταση του Andrew Streeter πάντως είναι αρκετά δυναμική και απευθύνεται στις εταιρίες αλλά και στους αρτοποιούς, τονίζοντάς τους την υποχρέωση να αφουγκραστούν τις ανάγκες του τελικού τους καταναλωτή και να ασχοληθούν οι ίδιοι με τη συσκευασία των προϊόντων τους.

ΠΗΓEΣ.
http://www.bakeryandsnacks.com/Processing-Packaging/Small-sized-packaging-hits-on-convenience-price?utm
http://www.bakeryandsnacks.com/Processing-Packaging/Bread-packaging-Innovation-needed-says-CPS-International

Image by freepik.com

(Visited 62 times, 1 visits today)