Μπορεί η οικονομική κρίση να είναι μια πραγματικότητα ωστόσο πολλοί είναι εκείνοι που αψηφούν τις δυσκολίες και τολμούν επιχειρηματικές κινήσεις. Μια από τις επιχειρήσεις που αρκετοί προτιμούν είναι τα αρτοποιεία. Παρακάτω θα βρείτε μερικές χρήσιμες  υμβουλές για το πώς μπορείτε να ξεκινήσετε να δραστηριοποιείστε στο συγκεκριμένο κλάδο.

Επιλέξτε το είδος αρτοποιείου που θέλετε να ανοίξετε

Μια από τις πρώτες αποφάσεις που θα πρέπει να πάρετε είναι το είδος του καταστήματος που θέλετε να ανοίξετε. Για να γίνει αυτό, πρέπει να αξιολογήσετε τα ταλέντα σας, τον προϋπολογισμό και τους στόχους σας. Βεβαιωθείτε ότι δεν παίρνετε αυτήν την απόφαση βεβιασμένα. Είναι επίσης σημαντικό να κάνετε μια έρευνα αγοράς για να καταλάβετε πώς οι τάσεις θα επηρεάσουν αυτή σας την κίνηση.

Καταστρώστε ένα επιχειρηματικό σχέδιο

Μόλις βρείτε τι είδους αρτοποιείο θέλετε να ανοίξετε, θα πρέπει να δημιουργήσετε ένα επιχειρηματικό σχέδιο. Αυτό θα σας οδηγήσει στο να δείτε την επιχείρηση από κάθε γωνία. Θα σας βοηθήσει να ορίσετε την επιχείρησή σας, να ορίσετε στόχους, να βρείτε τρόπους να δημιουργήσετε έσοδα, να καταγράψετε τα έξοδα, να προσδιορίσετε την πελατειακή σας βάση και να εξετάσετε τον ανταγωνισμό σας.

Αξιολογήστε τα κεφάλαια εκκίνησής σας

Το κυριότερο μέρος του επιχειρηματικού σας σχεδίου είναι τα οικονομικά. Ένας από τους υπολογισμούς που θα πρέπει να κάνετε είναι το κόστος εκκίνησης. Θα χρειαστεί να συγκεντρώσετε έναν κατάλογο εξοπλισμού από συσκευές, όπως φούρνους και ψυγεία, αλλά και από μικρότερα αντικείμενα, όπως σκεύη και κουζινικά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε δημιουργήσει μια πλήρη λίστα εργαλείων. Να γνωρίζετε ότι δε θα κάνετε κέρδη εν μία νυκτί, οπότε πρέπει να καθίσετε και να υπολογίσετε πότε θα φτάσετε στο break even και πόσα χρήματα θα χρειαστείτε για να «επιβιώσετε» μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Βρείτε υποστήριξη

Ένα σύστημα υποστήριξης είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρηση. Το άνοιγμα μιας επιχείρησης είναι χρονοβόρο. Ο χρόνος που δαπανάται για το ψήσιμο είναι μόνο το ήμισυ της όλης προσπάθειάς σας. Θα χρειαστεί να πουλάτε, να κάνετε παραγγελίες στους προμηθευτές σας, να μιλάτε με τους πελάτες σας και να εκτελείτε μια σειρά διοικητικών εργασιών.

Να προσπαθείτε να είστε μοναδικοί και γνήσιοι

Αυτές οι δύο λέξεις μπορεί να φαίνονται σαν γενικές συμβουλές, αλλά για να επιβιώσετε, δε μπορείτε να είστε ένα αντίγραφο των ανταγωνιστών σας. Μάθετε τι είδους ανταγωνισμό έχετε στην περιοχή που δραστηριοποιείστε και κάνετε κάτι για να ξεχωρίσετε.

Ετοιμαστείτε να διαθέσετε στο εμπόριο το προϊόν σας 

Μπορείτε να περάσετε όλη την ημέρα και τη νύχτα στην κουζίνα δημιουργώντας το επόμενο εντυπωσιακό προϊόν σας, αλλά αν κανείς δεν το γνωρίζει, δεν έχει σημασία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και χρήματα για να προωθήσετε τα προϊόντα σας.

Ακολουθούν μερικές ιδέες χαμηλού κόστους ή δωρεάν μάρκετινγκ:

  • Δημιουργείστε ένα blog: Για να προωθήσετε την επιχείρησή της, χρησιμοποιείστε αυτό που δίνεται άπλετο και δωρεάν, το ίντερνετ. Δημιουργείστε το δικό σας ιστοχώρο και παρουσιάστε στο κοινό τα προϊόντα σας.
  • Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προωθήσετε την επιχείρησή σας. Επιλέξτε αυτά που σας αρέσουν και επικοινωνήστε τη δουλειά σας.
  • Συμμετέχετε σε ομάδες: Όπως συμβαίνει με κάθε επιχείρηση, η δικτύωση μπορεί να φέρει περισσότερους πελάτες. Συμμετέχετε σε τοπικές επιχειρηματικές ομάδες, όπως το εμπορικό σας επιμελητήριο ή ενώσεις μικρών επιχειρήσεων και δημιουργήστε σχέσεις.

Εστιάστε στους πελάτες σας

Οι πελάτες σας είναι το κλειδί για την επιτυχία σας. Οι ευτυχείς πελάτες γίνονται επαναλαμβανόμενοι πελάτες. Δουλέψτε ώστε κάθε εμπειρία να μείνει στον πελάτη αξέχαστη. Ζητήστε την άποψή τους, μιλήστε μαζί τους και ζητήστε να σας κάνουν τις δικές τους προτάσεις.

Ποικιλία

Τα αρτοποιεία έχουν περισσότερη δουλειά κατά τους ζεστούς μήνες. Οι άνθρωποι βγαίνουν από τα σπίτια τους περισσότερο, οπότε είναι πολύ πιο πιθανό να αναζητήσουν κάποιο φούρνο για ένα σνακ.
Για να εξομαλύνετε τη ροή εσόδων σας, μπορείτε να εξετάσετε τη διαφοροποίηση της επιχείρησής σας. Φυσικά, η προσθήκη προϊόντων θα μπορούσε να αυξήσει τα έξοδά σας αλλά και να αλλάξει τη ροή εργασίας σας, οπότε βεβαιωθείτε ότι ζυγίζετε όλες τις επιλογές σας εάν σκοπεύετε να ενσωματώσετε νέα προϊόντα.

Προσλάβετε προσωπικό

Όταν οι παραγγελίες συσσωρεύονται και χρειάζεστε περισσότερα χέρια στην κουζίνα, θα πρέπει να κάνετε την πρώτη σας μίσθωση. Ωστόσο μη βιαστείτε και μη προσλάβετε αμέσως. Δοκιμάστε τους επίδοξους βοηθούς σας και βεβαιωθείτε για την αξιοπιστία τους και τη δυνατότητά τους να ακολουθήσουν τη γραμμή που εσείς έχετε χαράξει.

Μην αμελήσετε το μάρκετινγκ

Οι αρχικές στρατηγικές σας μάρκετινγκ θα οδηγήσουν, ενδεχομένως, σε μια σταθερή ροή επαναλαμβανόμενων πελατών, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να βασίσετε όλες τις προσπάθειές σας στο μάρκετινγκ. Δοκιμάστε νέες στρατηγικές. Αγοράστε διαφημίσεις σε κοινωνικά μέσα, συμμετέχετε σε εκδηλώσεις φιλανθρωπίας και εκδώστε επαγγελματικές κάρτες. Θα πρέπει πάντα να ψάχνετε νέους τρόπους για να «χτίσετε» και να συντηρήσετε το όνομά σας.

Σχέδιο αποταμίευσης

Όταν ξεκινάτε για πρώτη φορά, σκέφτεστε το break even, δηλαδή τη στιγμή που τα έξοδα θα εξισωθούν με τα έσοδα. Η αποταμίευση είναι συνήθως χαμηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων, αλλά είναι κάτι που δεν πρέπει να το αφήσετε εκτός. Μόλις η επιχείρηση μπει σε μια ροή, θα πρέπει να συζητήσετε με έναν οικονομικό σύμβουλο για αποταμίευση. Ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, είναι δική σας ευθύνη να κάνετε μακροπρόθεσμα οικονομικά σχέδια.

* Για το κείμενο αντλήθηκαν πληροφορίες από το Bakery Business Startup Guide της ιστοσελίδας bplans.com.

(Visited 91 times, 1 visits today)