Πτωτικά κινήθηκε και το 2017 ο κλάδος της Βιοτεχνικής Αρτοποιίας, η οποία, από το 2011 και μετά, τρέχει με μέση ετήσια πτώση περίπου 4,3%. Δηλαδή, μέσα στην τελευταία 7ετία (2011-2017) η Βιοτεχνική Αρτοποιία έχασε το 30% του τζίρου της.

Στοιχεία αγοράς

Ευτυχώς, που από τα τέλη του περασμένου χρόνου ο πτωτικός αυτός ρυθμός άρχισε να επιβραδύνεται, δημιουργώντας έτσι χαμόγελα αισιοδοξίας για το αμέσως προσεχές διάστημα. Η παρατεινόμενη οικονομική ύφεση, η διαρκής μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος και η αλλοπρόσαλλη υπερφορολόγηση εξακολουθούν να δημιουργούν οικονομικές συνθήκες ασφυξίας και κλίμα αποσταθεροποίησης, το οποίο αποθαρρύνει τις επενδύσεις και αυξάνει τη ψυχολογική ανασφάλεια.

Έτσι, οι μεν βιοτέχνες αρτοποιοί δεν προβαίνουν σε επενδύσεις, οι δε καταναλωτές το όποιο χρήμα ήταν διατεθειμένοι να ξοδέψουν σε καταναλωτικά αγαθά ή υπηρεσίες, είτε το διαθέτουν για την αποπληρωμή των επιπρόσθετων φορολογικών επιβαρύνσεων, είτε προσπαθούν να το κρατήσουν στο πορτοφόλι τους, γιατί πολύ απλά δε ξέρουν τι τους ξημερώνει αύριο. Μέσα λοιπόν από αυτό το πρωτοφανές αλαλούμ, ακόμη και το ψωμί – το βασικότερο είδος καθημερινής διατροφής – έχει υποστεί πλήγμα, δημιουργώντας έντονο προβληματισμό στις επιχειρήσεις του κλάδου.

Στοιχεία κλάδου

Ο κλάδος της Βιοτεχνικής Αρτοποιίας σήμερα εκπροσωπεί περισσότερες από 12.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα και είναι ένας δυναμικός, ισχυρός, διεθνώς αναγνωρισμένος και βραβευμένος παραγωγικός κλάδος. Η Βιοτεχνική Αρτοποιία αποτελεί ένα ζωτικό κομμάτι της χώρας μας, το οποίο ενισχύει την Εθνική Οικονομία, συμβάλλοντας καταλυτικά τόσο στο ΑΕΠ όσο και στην αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ελλάδα.

Η εικόνα του κλάδου στην Ελλάδα αλλά και στην ΕΕ, είναι η εξής:

Ψωμί & Οικονομία στην Ευρώπη
Άτομα Βιοτεχνικά Αρτοποιεία Βιομηχανίες & Μονάδες Παραγωγής
2.000.000 190.000 2.200

 

Ψωμί & Οικονομία στην Ελλάδα
Άτομα Βιοτεχνικά Αρτοποιεία Βιομηχανίες & Μονάδες Παραγωγής
120.000 12.000 45

Η Ελλάδα μαζί με τη Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία και Βουλγαρία ανήκουν στην ομάδα υψηλής κατά κεφαλήν κατανάλωσης ψωμιού που υπερβαίνει τα 70 Kg ετησίως.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση για τα προϊόντα της βιοτεχνικής αρτοποιίας είναι o πληθυσμός της περιοχής, το ανταγωνιστικό πεδίο, θεμιτό και αθέμιτο, η ανάπτυξη του Bake Off, οι μεταβαλλόμενες διατροφικές συνήθειες του αγοραστικού κοινού και βέβαια ο αναπροσαρμοσμένος τρόπος ζωής των εργαζομένων.

Η αγορά δεν είναι στατική αλλά δυναμική. Ανιχνεύει αδυναμίες, ευκαιρίες και συνεχώς εξελίσσεται. Νέα προϊόντα συνεχώς εμφανίζονται, νέες τάσεις εκδηλώνονται, νέες ιδέες εισβάλουν στον κλάδο καθημερινά, νέες αγορές διαμορφώνονται. Δυναμικές είναι οι εξελίξεις στο Bake Off και στα επερχόμενα ΑΤΜ Ψωμιού και πολλά άλλα, που αλλάζουν τους κανόνες του παιχνιδιού τόσο συχνά, που είσαι υποχρεωμένος να τρέχεις για να προλαβαίνεις τις εξελίξεις.

Ο βιοτέχνης αρτοποιός κρατά στα χέρια του το πιο δυνατό όπλο που είναι το Φρέσκο. «Εδώ ζυμώνεται, εδώ ψήνεται» είναι το κεντρικό σύνθημα που διαχωρίζει το Φούρνο της Γειτονιάς από όλα τα υπόλοιπα σημεία πώλησης ψωμιού – ίσως και απροσδιόριστης προέλευσης. Το σήμα από μόνο του όμως δε φθάνει, αλλά απαιτεί και την εφαρμογή ενός μοντέλου Νοημοσύνης Μάρκετινγκ, που πρέπει να εφαρμοστεί στο βιοτεχνικό αρτοποιείο.

Ο Φούρνος της Γειτονιάς αποτελεί τον πιο ελκυστικό, αρωματικό και γευστικό χώρο σε κάθε γειτονιά, το κατάστημα που όλοι αγαπάνε, εμπιστεύονται και επισκέπτονται σχεδόν σε καθημερινή βάση.
Καινούργια δεδομένα στον κλάδο σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrients καταδεικνύουν ότι η καθημερινή κατανάλωση ψωμιού και εν γένει δημητριακών συμβάλει καθοριστικά στην διατήρηση της υγείας και σωστής λειτουργικότητας του ανθρώπινου οργανισμού, ενώ παράλληλα επιβραδύνει τη γήρανση.

“Τρώτε ψωμί εάν θέλετε να μείνετε νέοι” είναι το καινούργιο σλόγκαν των ερευνητών, οι οποίοι συνιστούν στους ηλικιωμένους να μην κόβουν το ψωμί από τη διατροφή τους, καθώς περιέχει τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά, που είναι απαραίτητα για μία υγιή γήρανση.
Μονόδρομος για το μέλλον της Βιοτεχνικής Αρτοποιίας είναι η προσαρμογή στις νέες εξελίξεις και η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που προσφέρονται στη Σύγχρονη Διατροφική Προσέγγιση και τη Νοημοσύνη Μάρκετινγκ.

Συνολική ετήσια κατά κεφαλήν κατανάλωση ψωμιού στην Ευρώπη

Το νέο μοντέλο για τη Βιοτεχνική Αρτοποιεία, βασίζεται πάνω σε 3 άξονες:

  • Πλήρη ενημέρωση των καταναλωτών για τη Σύγχρονη Διατροφική Αξία του ψωμιού και αύξηση των θετικών συναισθημάτων τους, που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερη κατανάλωση.
  • Συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού του φούρνου και ευθυγράμμιση δεξιοτήτων με ευκαιρίες, για την ανάπτυξη ξεκάθαρου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
  • Αναθεώρηση του μάρκετινγκ DNA και μετατόπιση στρατηγικής από τη διαχείριση προϊόντων, στη διαχείριση πελατών.

Ο φούρνος της κάθε ημέρας με τη λογική και το σεβασμό στην παράδοση, στις αξίες και στην τέχνη, αποτελεί τη μοναδική πιστοποίηση ότι το ψωμί που παράγεται στο φούρνο της γειτονιάς είναι το υπέρτατο καθημερινό αγαθό. Το κουλούρι του πρωινού, η τσιμπημένη φρατζόλα πριν το μεσημεριανό, το σάντουιτς του παιδικού παιχνιδιού και η φρυγανιά στο τσάι του χειμώνα, είναι ολάκερη η ζωή.

 

(Visited 571 times, 1 visits today)